Bude konec s podvody?

Bankám se nelíbí, když se je leckdo pokouší oklamat. Když si někdo nárokuje půjčku i v situaci, kdy vězí po uši v nesplatitelných dluzích a přesto se snaží dělat dluhy nové a nové, když se snaží budit lepší dojem, než jaký by z něj měl být.
Je logické, že banky nechtějí riskovat a přicházet zbytečně o peníze kvůli těm, kdo na ně nemají nárok. A že se všemožně činí, aby podvodům zabránily, aby usvědčily ze lži ty, kdo na ně zkoušejí nějakou tu habaďůru.
Člověk však není neomylný a ani zaměstnanec banky, jakkoliv erudovaný, není v tomto ohledu výjimkou. A proto to lidé zkrátka zkoušejí znovu a znovu. Protože co kdyby to náhodou vyšlo, že? Nějaké ty peníze se vždycky hodí.
pojištění rodiny
A tak jsou banky stále obezřetnější a obezřetnější, vymýšlejí kromě tvrdších prověrek i kdejakou fintu, jíž by podvodníky odhalily. A protože je člověk tvor nedokonalý, prý už nejednou půjčky v bankách vyřizují roboti.
Roboti, kteří nedají za žádných okolností na nějaké ty sladké řečičky, plané sliby nebo snad i vyhrožování, kteří se nenechají obměkčit ani nějakým tím úplatkem. Roboti pracují jako stroje, protože to také stroje jsou, a prý by měli být schopni dokonce odhalit i případný pojistný podvod.
Robotizace už probíhá, kde se jenom dá, a není tak divu, že k ní dochází právě i v bankách. V prakticky všech bankách, co jich v naší zemi je. Protože . Roboti hlídají, roboti radí a doporučují, kontrolují, ba i děti klientů zabaví. Zabaví jako že zabaví, ne jako že by je zabavovali neplatičům. Roboti zjišťují, zda má ten který žadatel o půjčku dostatečné příjmy,… A je čím dál pravděpodobnější, že jednou přijde ten den, kdy o půjčkách, hypotékách a pojištěních budou rozhodovat roboti sami. Budeme je potkávat přímo u přepážek, protože jsou zkrátka stále lepší a jednou dokážou ve všech ohledech nahradit lidi, zaměstnance bank.
bourané bmw
Není to vůbec špatný nápad a jediné, co tomu lze vytknout, je vlastně to, že kvůli nim přijdou příslušní zaměstnanci bank o práci. Už dnes se tak leckde děje a mělo by k tomu docházet stále častěji. Do roku 2024 by tak mohlo přijít o práci až 600 000 lidí.
Zatímco tito zaměstnanci zřejmě hořce zapláčou, nemají se zklamaní klienti vůbec právo rozčilovat. Protože za to mohou jenom oni sami. Nebo především oni sami. Protože kdyby poskytovali úplné a pravdivé informace, nemusely by o nich rozhodovat stroje.
U nichž můžeme akorát doufat, že nepřijde den, kdy se vykašlou na lidi a budou půjčovat jen ostatním robotům.